tutorial pasang video youtube ke blog tanpa buffring


Assalamualaikum dan selamat petang :)
ni adalah entry terbaru dan inilah first tutorial dari aku bila malam jadi burung hantu , selidik punya selidik dapat gak hasilkan video dari youtube tnpa sangkut2 . hehe . semalam aku try la ubah-ubah code daripada youtube supaya tak sangkut . mengikut daripada pengalaman aku sendiri syukuralhamdulillah aku dapat juga hasilkan sendiri cara ini.

walaupun internet aku ni dah limit, masuk blog aku lagunya takda stop-stop walaupun sekejap. jadi, aku tanak kedekut ilmu ngan korang. aku nak share benda ni sebab ramai blogger menyampah pasang lagu kat blog sebab sangkut2. betul tak? dan ada juga separuh blogger tak suka sebab lagu kesukaan dorang tak ada dalam senarai contohnya di www.fullmusik.net atau website lain-lain lagi. kalau kat youtube semua ada . hari ni lagu baru buat esok dah keluar kat youtube . haha

ok tutorial ni aku takut tak menjadi kat korang , tapi aku yakin sebab dah 3 komputer aku guna lansung takda sangkut2 . kalau ada pun mungkin sekali dua kali untuk kedepankan line putih buffring kemudian tak sangkut la ia , itu mungkin kat kepunyaan korang laa :D kat aku takda pun walaupun dah limit :)

ok pertama korang perlu lakukan ialah copy ayat cinta ni :

<embed src="http://www.youtube.com/v/hoBZGbh5-wE&fmt=0&playbackQuality=small&vh=0?&autoplay=1" type="application/x-shockwave-flash" quality="low" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="275" height="27">
</embed>
 ok dah copykan? hehe , lepas tu masuk kat youtube , kemudian cari lagu pilihan korang tu , tapi aku syorkan cari video bukan HD atau official video laa yaa  , pastu ambil url lagu tu contohnya macam ni http://www.youtube.com/watch?v=8UVNT4wvIGY

ok tu belum habis lagi , korang buang perkataan yang aku highlight warna kuning tu , kemudian yang warna merah tu pulak tukarkan jadi simbol /

contoh dah edit http://www.youtube.com/v/8UVNT4wvIGY

ok perhatikan balik code ni:
<embed src="http://www.youtube.com/v/hoBZGbh5-wE&fmt=0&playbackQuality=small&vh=0?&autoplay=1" type="application/x-shockwave-flash" quality="low" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="275" height="27"></embed> 
yang aku kuningkan tu tukar dengan url video lagu pilihan korang yang sudah di edit tadi.contohnya begini:

<embed src="http://www.youtube.com/v/8UVNT4wvIGY&fmt=0&playbackQuality=small&vh=0?&autoplay=1" type="application/x-shockwave-flash" quality="low" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="275" height="27">
</embed>
hehe , ok dah siap :) untuk masukkan ke blog pula caranya.
1. login ke account blogger
2. masuk ke layout
3. click pada (add a gadget)
4. pilih HTML/JavaScript
5. paste code di Content dan click save .
::preview blog anda dan lihat hasilnya

keyakinan saya ialah 50%-50% untuk tutorial kali ini , sama ada menjadi atau tidak lihat saja , kalau menjadi syukuralhamdulillah :D tapi aku rasa elok korang try laa . mesti jadi :)
 kalau nak copy ke apa jgn lupa credit yaa . cehhh -.-