dari facebook ke dosa

Assalamualaikum . . .
first cuma nak tahu korang pengguna facebook tak? hehe ~ jangan marah dengan post aku kali ni , bukan nak mengusik cuma nak bagi pendapat yang sebetulnya. kalau benar sokong la saya kalau salah anti la saya :P

awal tahun ni , (2012) tahun yang penuh dengan enjoy atau dosa. cuba tengok sekeliling , pengguna facebook semakin ramai , ke sini facebook , ke sana facebook , ke situ facebook , dapat kawan kebanyakannya daripada facebook . korang sendiri mesti terfikir dan tak perlu aku nak jelaskan lagikan. ya memang aku mengaku aku pun begini dan begitu juga dengan remaja-remaja lain. bukan aku betul sangat cuma mengikut pengalaman je kita boleh share ngan orang , ngahahatuihh :D

pergaulan remaja sekarang semakin akrab dan dosa yang semakin banyak kerana:
-tipu mak bapak
-tunjuk aurat
-gaduh pasal girlfriend or boyfriend
-buang masa
-buang duit
-keluar malam
-tak balik rumah
-pegangsanasini(bukanmuhrim)
-kejar hot pakai seksi-seksi buat DP
- dan sewaktu dengannya

ok macam senarai kat atas tu , semuanya sering berlaku sekrang, aku yang telah dikongkong sekarang mula menjinakkan diri di rumah saja, haha. sebenarnya aku tak suka duduk kat rumah je , oleh kerana aku dah kene kongkong ni terpaksa la kan :D

ramai kawan-kawan aku sendiri yang dapat kenal yang banyak daripada facebook , begitu juga aku ramai dapat kenalan dari facebook , kalau nak bekenalan face-to-face ni sorry la kan , malunya la nak lakukan itu. so , kalauu daripada facebook ni taip je da bole dpt kawan , malah kalau dibiarkan kawan itu lama-lam boleh di buat pasangan lak , cewahh . after da kenal ajak jumpa pulak ,, bila da jumpa berlakulah senarai nombor 8 :D haha , serius la bukan aku cakap besar kenyataan memang . jangan marah pengguna facebook , untuk aku tapis huraian aku ni , aku bukan menyalahkan semua user but ada segelintir right?

kalau ada yang terasa tu mohon ampun okey , benda ni tak boleh di sembunyikan lagi memang kenyataan semua orang boleh tahu dengan gelagat remaja sekarang. depan orang awam pun boleh lantak becium mulut , bepeluk and bemanja-manja di khalayak ramai. benda ni aku sendiri dah tengok kat KL , konon port budak HOT la . haduhh . hot dengan perangai buruk baik tak payah :D club yeahh -.-

maaf aku memang kuat mengajing but untuk kesedaranmu juga :D bukan aku sorang je yang penah nilai benda ni , tapi ada juga masyarakat facebook cakap macam ni :D jangan salahkan saya tapi salahkan diri sendiri kerana diri sendiri yang merosakkan diri sendiri :3 bape punya diri dahhhh ~~~~